Arkib untuk Men

“Ish..Suami kite ni”

Posted in About Cik Mata Hati Je, L.O.L.O.L.O.V.E.L.OV.E with tags , , , , , , on 22/11/2012 by Cik Mata Hati

Bila terlewat bangun pagi dan tergesa-gesa nak pergi kerja, keluar rumah tengok ada orang dah panaskan enjin kereta kita dan bukakan pintu pagar, sambil tersenyum dalam hati ni terusik ‘ish..suami kite ni..”

Bila kereta kotor dan penuh lumpur tapi badan terasa malas nak cuci dan terus masuk tidur. Esoknya ada orang sudah cucikan kereta, sambil tersenyum dalam hati terlintas “ish..suami kite ni..”

Bila bukak pintu belakang rumah lepas tu terlupa dan tinggalkan untuk buat kerja lain. Kemudian datang balik untuk kunci tapi ada orang dah tolong kuncikan, sambil tersenyum dalam hati terlintas “ish…suami kite ni..” Teruskan membaca

Copy Paste Blog Org Je : “Anak Ekspress”

Posted in Heh! Copy Paste Blog Orang, L.O.L.O.L.O.V.E.L.OV.E with tags , , , , , , , , on 19/11/2012 by Cik Mata Hati

Baru perasan antara category aku yang paling famous dalam blog ni selain Info-licious iaitu L.O.V.E lama tak diisi. Biasalah dah kawin ni banyak ekspresikan sayang tu jadi takde banyak sangat yang terpendam di hati.

Ilham tulisan sendiri belum sampai, kang curah rasa hati kat sini banyak plak yang termuntah huhu! So copy paste je la. Entri Copy Paste hari ni datangnya dari blog Ariffshah “Anak Ekspress”. Enjoy reading!

“Belajar lima tahun, terpaksa menempuh ribut salji dalam suhu -20 darjah Celsius.Lepas graduate gelabah cari kerja. Jadi yes man kepada orang atas setahun dua sambil kumpul duit gaji. Minimum nak RM20 ribu untuk kahwin sekarang.

Teruskan membaca

Rokok : Teman Kala Kebodohan Menyerang

Posted in Beautylicious, Inspira-tious, Quoete-licious with tags , , , , , , on 30/08/2008 by Cik Mata Hati

Waktu-waktu saya tertekan saya nyalakan sebatang rokok, dan bila tekanan tu semakin mencucuk-cucuk urat serebelum saya bakar lagi sebatang. Alangkah sedapnya saya rasa apabila asap rokok membakar paru-paru saya dan saya biarkan ia meresap ke urat-urat dan menjadi darah daging saya. Nanti anak yang bakal saya lahirkan pun dah menjadi ‘pewaris-pewaris’ plumbum dan tar yang ada dalam darah saya.

36e378b47cc99f3c

Rokok adalah teman yang saya cintai di kala saya diserang kebodohan mengenangkan kekasih saya yang merajuk dan tak mahu melayan panggilan telefon untuk saya meminta maaf. Rokok adalah teman ketika saya buntu memikirkan harga minyak yang naik 78 sen akhir-akhir ini. Ahh!! saya buntu nak cari duit lebih tapi di saat saya buntu dan kemiskinan saya bakar sebatang rokok lagi. Bodoh ke saya?? Tidak lah!! Saya sanggup mengisi minyak setakat 2 ringgit 50 sen hasil kutipan duit-duit syiling dalam kereta asalkan saya dapat membeli sekotak rokok Gudang Garam lagi. Saya bukan buta huruf dan boleh membaca dengan jelas bahawa ‘rokok itu membahayakan kesihatan’ tertera pada kotak rokok dengan jelasnya.

p7t1_long_effect

Walaupun saya tahu dengan jelas bahaya rokok yang bakal mengundang seperti kanser tekak, mati pucuk, sakit jantung dan sebagainya yang sudah muak untuk saya nyatakan lagi.

Ahh..bingit telinga saya mendengar ibu saya berleter lagi!!

Saya lebih rela putus cinta dari bercerai dengan rokok!

Perpisahan antara saya dengan rokok sangat memeritkan sehingga saya boleh menggeletar kedua-dua kepala lutut sebab merinduinya.

Saya tiada selera makan selagi saya tak dapat rokok sebatang lagi.

Pernah saya cuba berhenti tapi tekak terasa loya dan saya muntah-muntah.

Ternyata rokok adalah pengubat untuk saya sihat dan peneman tiap kali saya bangun tidur.

Tolong jangan pisahkan ‘cinta hati ‘ saya!! Rokok!! Rokok!! dan Rokok! Buatkan saya teringat satu pantun mengenai ROKOK yang popularnya seantero dunia.


I am PETER STUYVESANT

I have two friends, BENSON and HEDGES

I came from the city of MARLBORO,

In the SALEM high country

I always carry a MILD SEVEN

I rode on a WHITE HORSE

Going to KINGSWAY in KENT

It was LUCKY STRIKE I fell in love

With the daughter of MASTER DUKE

Her name was YSL

We got married by PERILLYS, the priest

We checked in at the house of DUNHILL

And booked into room number 555

I laid her on the bed made of GOLD LEAF

I played with her two MATTERHORNS

When I poked in my ROTHMANS KING SIZE

She cried in delight, “You are a ROUGH RIDER!!!”

You are riding like a mad CAMEL

When I asked her if she is satisfied

She answered “I want MORE!!!”

Then suddenly she turned around and asked me if I want to

enter her GUDANG GARAM.

She said… depan belakang puas, Barula..

Hua..Hua..Hua…. Tengok,faymes kan ‘kekasih’ sy ni.. Bertambahhhhhhh syg la sy..
Bodoh kan post ni?? Memanglah, di kala kebodohan menyerang saya nyalakan sebatang rokok lagi..

P/s : Ini hanyalah satu SINDIRAN pada perokok-perokok di luar sana. Penulis sendiri tidak pernah merasai rokok dan belum pernah berkeinginan merasainya.

AbdullahAmran Official Page

When Left-Brained Starts Writing