McD Malaysia Kaya Raya tapi McD Luar Negara,McD Jepun Rugi!

Semalam, ramai yang beratur untuk dapatkan burger percuma dari McDonald. Seperti dalam gambar ni:

McDonald Malaysia tak ade kesan pun tapi McD Luar Negara siap ada boikot lagi, orang islam ke ni?

Boycott Israel Goods

Orang kita beratur sepanjang-panjang jalan..

Dekat Jepun, 110 cawangan McDonald akan ditutup.

Rangkaian restoran makanan segera terbesar dunia McDonalds hari ini mengumumkan penutupan 110 cawangan restoran mereka di Jepun. Penutupan besar-besaran ini terpaksa dilakukan kerana mereka tidak mampu lagi menanggung kerugian yang semakin meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini. September lalu jumlah jualan menurun sebanyak 2.2% lagi dan penyusutan ini sudah berlarutan sejak gempa bumi besar yang berlaku tahun lalu.
.
McDonald Jepun menerima banyak saingan dari pengusaha makanan segera lain yang menawarkan menu yang lebih baik. makanan yang lebih bercitarasa tempatan dan pada harga yang lebih murah. Ekonomi yang merudum selepas gempa bumi 2011 pula memburukkan keadaan kerana orang ramai mencari makanan yang lebih murah. Proses pengurangan cawangan ini bukanlah yang terbesar yang pernah dilakukan McDonalds Jepun. Pada tahun 2010, 433 cawangan ditutup bagi mengurangkan kos operasi syarikat. Proses penutupan ini sendiri sahaja akan menelan sebanyak Yen 1.2 billion (RM 45.4 Juta) !
.
Sungguhpun mengalami pemyusutan jualan, McDonalds berjaya melakukan jualan sebanyak Yen 220.7 billion. Kepada mereka yang gemarkan McDonalds anda tak perlu risau. Untuk memenuhi keperluan pelanggan, rangkaian McDonalds yang menawarkan penghantaran ke rumah akan ditambah dari 17 cawangan kepada 250 cawangan seluruh Jepun
.
Jawapan dari McDonald Malaysia:
Sumber: Blogzaim
Anda yang mana satu? Klik sini mengenai kisah Burung atau Cicak?

4 Respons to “McD Malaysia Kaya Raya tapi McD Luar Negara,McD Jepun Rugi!”

  1. […] 'comment' pada penghujung artikel. TQ « 5 Selebriti Yang Dulunya Lelaki McD Malaysia Kaya Raya tapi McD Luar Negara,McD Jepun Rugi! […]

  2. Sebenarnya malaysia ni banyak sangat. Yg nak diperjuangkan tapi yg banyak kita lihat hipokrit, cakap tak serupa bikin kata jalanan, kita nak persoalkan pun negara dan bangsa sendiri. Buat malu aja. Bukan semua melayu tu islam dan Islam tu bukan milik orang melayu dan rakyat malaysia jadi tak da apa yang nak di heran kan

  3. Cik Mata Hati Says:

    Maksudnye islam pada namakah?

    Yg penting kesedaran bukannya bangsa. Bangsa lain bkn islam pun tp boycott jer.

  4. […] P/s : Baca McDonald Malaysia kaya raya, Mcd Luar Negara.. […]

Your comment will reflect your IQ, so it better be wise. Anything that contain harsh word will automatically be sent to spam. TQ Wordpress. U make my day! Hehe! -Sabar itu Separuh Dari Iman-

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s