November

Hari ini 21hb Oktober 2012 (21 nombor favourite saya), 10 hari lagi kita akan melangkah ke bulan November. Lebih kurang 4 hari lagi kita akan menyambut raya haji. Pantas betul masa berlalu. Sekejap saja kita akan meninggalkan tahun Naga ni dan masuk tahun Ular. Buat yang lahir tahun 1988, ini tahun mereka. Mungkin.

Jadi sebelum kita nak menamatkan saki baki 2 bulan lagi ke tahun 2013 ini, baik kita semak sama ada sudah mencapai semua azam-azam yang disetkan awal tahun ini. Seumpama Sasaran Kerja Tahunan  (SKT) dalam ofis itu, begitulah juga kita nilai balik sasaran tahun ini dah tercapai ke belum.

Rasanya, tahun ini banyak sasaran aku hampir tercapai semuanya. Tapi ada lagi 2,3  perkara yang mungkin berkesempatan untuk aku setelkan sebelum hujung tahun ini menjelma jika diizinkanNya. November dan Disember, musim tengkujuh yang sejuk bakal tiba. Semoga hari-hari yang sejuk dan cool juga akan mengiringi kita semua.

Di sebalik kesenangan terdapat juga kesusahan dan masalah. Baiknya masalah ini adalah hikmah yang terdapat di sebaliknya. To me, problem can also be a gift from Allah for you to value who are the people that stick with u thru thick and thin. Not just stick in one of the two. And, to show you people that take advantage of this problem to make you as the talk of the town. Thank Allah for His has shown mine. Don’t bother if after this I will care less about you, yeah >> You<< The person who only need me during “senang”.

Alhamdulillah.

At the end of the day, we will get back to our support system. Each one of us need a support system in order for us to be a better person. I have mine. I hope that this support system will not be crumbling or destroyed because I value them so much. Jadi, marilah kita move on bersama mereka yang tersayang ini untuk mencapai segala azam dan target yang kita dah set untuk tahun ini dan tahun-tahun seterusnya.

Begitu juga anda.

Diharap sekiranya ada post yang seterusnya ia adalah post yang menggembirakan, memotivasikan dan menyumbang kepada kita semua nanti. Tujuan aku menulis nukilan sebelum ini telahpun tercapai. Semua post dan memori yang menyimpan kenangan-kenangan yang tidak menggembirakan akan dialihkan dari lembaran hidup masing-masing dan juga dihapuskan daripada  menjadi  sebahagian dalam blog ini.

That’s all folks. Selamat hari raya haji. Maaf zahir dan batin. =)

P/s: Juegos Net Cyber Cafe buka lepas sembahyang jumaat raya ini. Aku nak sambung main MAT online. Sekian.

Your comment will reflect your IQ, so it better be wise. Anything that contain harsh word will automatically be sent to spam. TQ Wordpress. U make my day! Hehe! -Sabar itu Separuh Dari Iman-

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s