Simbol S*ks Di Wajah Perempuan

Bukan satu benda yang asing untuk melihat kebanyakan perempuan di negara Barat yang telah mengubah bentuk tubuh dan wajah mereka. Walaupun tidak banyak sekurang-kurangnya ada satu bahagian pada tubuh dan rupa mereka telah diubah.

Ramai gadis-gadis yang obseskan kecantikan dan menderita inferiority complex memilih untuk melakukan pembedahan plastik kerana ingin digilai masyarakat dan mendapat layanan yang lebih baik.. Bukan itu saja mak nyah – mak nyah yang merubah jantina mereka juga melakukan pembedahan wajah agar kelihatan lebih ‘tulen’ dan ‘lembut ‘

Selain membesarkan buah dada dan inject punggung, bahagian muka juga adalah ’tempat’ favourite untuk dijadikan permainan doktor. Muka, mempunyai kelebihan yang penting untuk menarik pandangan orang tertumpu padanya. Mereka bukan saja ingin menjadikan bahagian ini lebih cantik tetapi pada masa sama mengubahnya menjadi lebih seksi. Erotisnya terletak di muka sehingga berpakaian rapi dan sopan pun masih kelihatan sangat mengghairahkan di mata lelaki.

Berbeza dengan individu yang dikurniakan secara semulajadi features yang erotik pada muka ini, ada yang masih tidak bersyukur dan tidak sedar sebenarnya aset-aset pada wajah mereka itu menjadi idaman perempuan-perempuan yang beauty concious. Di sini ada beberapa bahagian muka yang dikatakan seksi dan menjadi permintaan tertinggi di kalangan mereka yang ingin membuat pembedahan plastik. Antara bahagian erotik yang boleh dilihat pada wajah seorang perempuan adalah:

noryn_aziz2

Tinggi

Apa yang tinggi? Hidung tinggi? Kening tinggi? Oh, jawapannya adalah tulang pipi yang tinggi dan menonjolkan keseluruhan bentuk muka. Selalunya tulang pipi yang tinggi ini menjadi bahan jenaka ramai kerana ia features semulajadi masyarakat indigenous di Malaysia. Namun, tanpa kita sedari tulang pipi inilah yang membuatkan bentuk muka seorang perempuan kelihatan menonjol teramat seksi dan menggiurkan.

Luas

angelina-jolie-1600x1200-02Dahi yang luas dan bersih menjadi sumber “cari makan” bagi seseorang perempuan. Itulah punca mengapa lelaki berhidung belang pantang bertemu dengan dahi licin, asyik nak menggatal je. Disebabkan itu di dalam Islam perempuan diwajibkan bertudung untuk menutup paras dahi yang berlebihan ini dari terdedah pada kalangan lelaki. Dahi yang luas dan sedikit jendul juga menonjolkan keyakinan tinggi dan tahap keagresifannya dalam menggoncangkan iman lelaki.

Sempitqi03

Perkataan ‘sempit’ membawa banyak maksud selain dari ordinary meaningnya sendiri. Sempit juga menunjukkan erotiksism. Jangan terlanjur jauh.. Wajah wanita yang mendominasi carta seksi zaman sekarang adalah yang mempunyai ruang yang pendek dan sempit antara bibir bawah dan dagu. Kebanyakan wanita Asia dianugerahkan raut wajah sebegini dan ditambah pula dengan bibir yang mungil. Wajah sebegini selalu tampak innocent dan naïf pada lelaki-lelaki sehingga selalu dianggap mudah meng ‘iya’ kan sebarang aksi di ranjang.

Terbelah “Philtrum”

00-lee_hyo_ri-it_s_hyorish-kr-2008Bukan terbelah kain, tapi belahan garis yang menyambungkan hidung dan bibir atas. Tanpa disedari erotis di wajah perempuan selalunya berpunca kerana si dia memiliki garisan yang kecil dan jelas di ruang tersebut. Apabila dipandang dari sisi, ia menampakkan kemisterian si gadis sebelum membuka mulut. Lebih-lebih lagi apabila si gadis memuncungkan bibirnya.

Panjang

noradanishSatu lagi simbol seks yang boleh terlihat pada wajah seorang wanita adalah apabila dia mempunyai rahang muka yang panjang tetapi kecil. Orang selalu tersilap antara rahang mulut dan dagu yang panjang. Jarak rahang muka ini boleh dilihat dari telinga ke dagu. Rahang perempuan dan lelaki berbeza di mana rahang seorang perempuan lebih lembut dan tajam. Di situlah terletaknya keayuan dan kelembutan seorang perempuan yang berbeza dengan lelaki yang selalu menonjolkan kejantanannya dengan mempunyai rahang yang lebih pendek. Kelebihannya selalu terdapat pada gadis yang berwajah bujur sirih berbanding yang berwajah bulat.

Sumber : What Makes Women Sexy

P/S: Kalau nak tahu makna “kekuatan sebenar”?, baca sini Kekuatan. Cantik dan seksi bukan taruhan semata-mata. Kalau hati budi tidak elok, cantik pun tak ke mana.

9 Respons to “Simbol S*ks Di Wajah Perempuan”

  1. Von Berkata:

    wow. i suka yang terbelah tu.

  2. halen Berkata:

    bg pandangan saya ada banyak tempat yang lebih seksi dan menghairahkan pada wanita.

  3. Cik Mata Hati Berkata:

    Dear..
    mmg la ade, tp inikan simbol terhangat di bhgn muka, klu la semua part nak letak,xde la tajuk “simbol seks di wajah prmpuan”. kn?

  4. halen Berkata:

    nape x letakkan gbr u sendiri,gbr u lg lawa kan

  5. Cik Mata Hati Berkata:

    err…
    trima kasih..
    nnt angkat bakul msuk sndrilah plak..

  6. oo mcm tu..barulah sy thu ape y laki pandang pd pompuan ni.tjawab suda sume psoalan ku slame ni.emm bile sy kwn n kawan laki x kire bru knal o y da lame knal,dyeowang mst ckp muke sy ni ” muka sex ” ,walaupun pd akikatnye sy ase sy ni xde la cantek sgt.nk kate body tiptop pun,failed ! mse dyeowang ckp muke sy ni muke sex cmtu,sy x phm pe mksud dyeowang tu.tp bile da byk sgt ckp muke sy cm muke y dyeowang maksudkan tu,bru sy berusha amik port psl tanggapan dyeowang tu.kdg2 bnd ni wat sy x slesa.malu dn takot pun ade.yela klu da stiap kli dyeowang pndg sy cpt jer terangsang,mane x risaunye huh! kang x psl2 jdi mgse mslh sexual dyeowang.tp last2 sy tye n owg y lbh pkr lam hal o ttg isu ni,dan alhmdullillah ade jgk org y phm mslh sy ni.erm dye ckp mnusia ni allah ciptakn ngn bebagai wajah.salah 1 nye adalah wajah simbol sex.dye ckp klu da mmliki wajah y cmni x yah pkai pkaian y tdedah sne sni pun da leh wat lelaki tgode.jgn ase malu sbb 2 sume ciptaan n anugerah allah.bsyukurlah n ape y dye da bagi.untung lagi sbb x yah susah2 cm owg laen g operate sne sni tok miliki wjah sex 2.skrang bru la sy phm.ptot la pompuan2 lain y cantek pun ase tergugat n sy sdangkn sy ase ” bodohnye lah dyeowng y dah cntek ni,ngn aku pun nk jeles.pntang sy ckp n owg sket ke,senyum kt org sket ke.ade je y x puas aty n sy,sdgkn x bmusuh pun n dyeowang pun ermm ” upenye sbb ni lah kot haha,penat jgk dkelilingi n org y dengki n anugerah tuhan dh bagi n kite ni huh !! hehe sekian,tu je komen sy.just tok share my experience je huhu

  7. Cik Mata Hati Berkata:

    ooo..sungguh mendalam pengalaman awk tu..

  8. [...] p/s : Kalau gatal sangat, kahwin je la! Nak tahu seksinye mperempuan di mana? Klik sini Simbol Seks Perempuan. [...]

  9. Isma Berkata:

    Salam .
    Ingin berkomentar akan tulisan dari Anis Danea.
    Komentar anda yang berjela jela panjang nya pun tiada guna nya kerana tiada sesiapa pun yang tertarik dengan tulisan anda di atas.Cara penulisan anda yang bertaraf SMS tidak sesuai buat ruangan ini kerana tiada siapa pun yang faham akan apa yang anda huraikan.Jika hendak berkomentar,adalah untuk semua orang dapat memahami akan apa yang di tuliskan seperti cara saya di sini.Tidak seperti cara anda yang syok sendiri dengan ayat yang hanya anda sendiri yang memahami nya.Nasihat saya,jangan membuang masa anda untuk berkomentar dengan cara yang anda tulis dalam hand phone anda untuk sms.Harap maklum!

Your comment will reflect your IQ, so it better be wise. Anything that contain harsh word will automatically be sent to spam. TQ Wordpress. U make my day! Hehe! -Sabar itu Separuh Dari Iman-

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 321 other followers